Eerste week in Minneapolis - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Anna Laarhoven - WaarBenJij.nu Eerste week in Minneapolis - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Anna Laarhoven - WaarBenJij.nu

Eerste week in Minneapolis

Blijf op de hoogte en volg Anna

19 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Minneapolis

Hee allemaal,

Hoe is het daar in Nederland? Hier in Minneapolis gaat alles super! De afgelopen week had ik een drukke introductieweek, waar mensen over de hele wereld aan meededen. Ik heb mensen uit China, Korea, Indonesie en Noorwegen leren kennen, waarmee ik veel afspreek. Het is heel leuk om over de verschillen tussen landen te praten. Ze vinden Nederland maar een raar land, een land waar je geen koffie maar drugs in een coffeeshop kan kopen. De campus hier is echt enorm groot! Als je van de ene kant van de campus naar de andere kant wil, moet je een bus nemen. En de gebouwen en parken komen zo uit de film;) Er zijn super veel winkels, restaurantjes en cafeetjes op de campus, dus genoeg keus. Daarnaast zijn de steden Minneapolis en St. Paul heel dichtbij. Iedere avond proberen we een nieuw restaurantje uit. En dat zorgt voor grappige momenten. De eerste dag gingen we naar echte Amerikaans (=hamburger) restaurant. De serveerster vroeg aan het Chinese meisje dat mee was of ze friet bij haar sandwich wilde. Maar dat was een lastige vraag, want ze had nog nooit van friet gehoord. En leg maar eens uit wat friet is aan iemand die het nog nooit heeft gegeten;) Een Koreaanse jongen nam ons mee naar een Koreaans restaurant. Toen waren de jongen uit Noorwegen en ik aan de beurt om verwonderd naar de menukaart te kijken. Maar het was erg lekker! Het was wel wat lastig eten want dat kon alleen gedaan worden met stokjes. De eigenaar vroeg nog wel of ik misschien toch een vork wilde, maar dat heb ik vriendelijk afgeslagen;) Ik heb al veel van Minneapolis en St. Paul gezien en we zijn een dag gaan kanoën op een van de vele meren hier. Ik ben voor de eerste keer in mijn leven naar een Walmart geweest en wat zijn die winkels groot! En ik heb het Amerikaanse uitgaansleven verkend. Vandaag gaan we met een paar mensen naar de Mall of America, het grootste overdekte winkelcentrum in America. Ik ben benieuwd!

  • 19 Augustus 2012 - 17:52

    Marielle:

    Hey Anna,
    Het klinkt echt super leuk die eerste week in Amerika. lijkt me ook erg grappig om zo met mensen van alle werelddelen op te trekken.
    Haha dacht toevallig gisteravond nog toen ik een film keek eigenlijk wel raar dat hier in nederland in een coffee shop drugs wordt gehaald en niet gewoon koffie.
    Hier is alles goed, een warme week/weekend achter de rug. Heb nog steeds geen nieuwe neefje bij dus hij houdt het nog even spannend! zodra het er is laat ik het weten natuurlijk, en stuur ik wel een foto;)
    Nog veel plezier en we moeten snel afspreken op skype.

    xx

  • 19 Augustus 2012 - 21:43

    Ishtu:

    Klinkt goed allemaal! Leuk dat jullie alle restaurantjes uitproberen, uit eten gaan is toch echt super leuk:P Je vertelt over het Amerikaanse uitgaansleven, hoe is dat daar? Heb je al bier uit die rode bekers gedronken;)
    Hier is het echt super warm en de stranden zitten dus vol!

    Vind leuk om je bloggen zo te lezen! Keep us posted!

    Liefs!



  • 20 Augustus 2012 - 10:59

    Renate:

    Anna!! Klinkt super leuk allemaal! Ben blij dat je eerste week al zo goed is verlopen!Ben ook benieuwd naar de rode bekers.... enne heb je al beerpong gespeeld? Haha! Geniet ervan xxxx

  • 20 Augustus 2012 - 10:59

    Renate:

    Anna!! Klinkt super leuk allemaal! Ben blij dat je eerste week al zo goed is verlopen!Ben ook benieuwd naar de rode bekers.... enne heb je al beerpong gespeeld? Haha! Geniet ervan xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Minneapolis

Anna

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 19876

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Minnesota

Landen bezocht: