Plannen gewijzigd: ik ga reizen! - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Anna Laarhoven - WaarBenJij.nu Plannen gewijzigd: ik ga reizen! - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Anna Laarhoven - WaarBenJij.nu

Plannen gewijzigd: ik ga reizen!

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

01 November 2012 | Verenigde Staten, Minneapolis

Lieve allemaal,


Hier weer een berichtje uit het nu toch wel kouder wordende Minnesota. Allereerst het belangrijkste nieuws: ik ga nog een maand door Amerika reizen nadat mijn semester hier eindigt! Mijn terugkomst in Nederland stel ik dus nog een paar weken uit. Ik vind het heel erg jammer dat ik jullie hierdoor nog een maand langer moet missen, maar nu ik hier eenmaal ben, is dit een te mooie kans om te laten liggen. Ik ga reizen met Doris (Oostenrijk) en Antonia (Duitsland) en voor een deel van de reis gaat een vriendin van Antonia – die nu in Atlanta studeert – ons vergezellen!


Het plan is om vanuit Minneapolis naar Seattle te vliegen en vanuit daar de Amtrak trein te nemen (langs de westkust!) naar Portland en San Francisco. Kerst willen we vieren in Portland, New Year’s Eve in San Francisco! Daarna willen we een auto huren in San Francisco en de befaamde ‘Pacific Coast Highway’ verkennen tot aan Los Angeles. In Los Angeles staat ook Disney World op het programma en dan is het tijd om per trein/bus door te gaan naar Las Vegas! Gokken behoort dan zeker tot de mogelijkheden en als we nog geld overhouden, staat ook een tripje naar de Grand Canyon op de planning! Vanuit Las Vegas wil ik dan (via Minneapolis) terugvliegen naar Amsterdam. Dit is echt een reis waar ik al heel lang van droom en ik kijk er ontzettend naar uit! Ook kijk ik er ontzettend naar uit om jullie allemaal weer te zien, want ik begin jullie nu toch wel echt te missen! Rond 16 januari hoop ik weer met beide benen op Nederlandse bodem te staan (moet de vlucht nog boeken).


De afgelopen maand heb ik weer veel dingen gezien en meegemaakt. Zo zijn ouders zijn twee weken geleden langs geweest. Ik vond het heel erg leuk om hen mijn leven in Amerika te laten zien! We hebben de campus verkent en zijn naar een football game geweest. Alhoewel ik hen de regels (nog steeds niet) kon uitleggen, vond mijn vader het mateloos interessant. Mijn moeder en ik genoten voornamelijk van de sfeer. De volgende dag stond de musical ‘Next to normal’ op het programma in een klein theater naast de campus. Het ging over een vrouw met een bipolaire stoornis en de problemen die dit geeft in het gezin. De acteurs waren briljant en het verhaal prachtig! Als afsluiting zijn we nog een dagje naar de Mall of America geweest en ik heb nu eindelijk een winterjas en warme laarzen gekocht! Nu kan de winter beginnen. Na een paar dagen was het al weer tijd om afscheid te nemen van mijn ouders, wat voor de tweede keer niet makkelijk was. Zij vlogen van Minneapolis naar Boston.


Verder zijn verkiezingen hier in volle gang. De afgelopen debatten werden op groot scherm vertoond in een van de universiteitsgebouwen en dat was echt genieten! Wanneer Obama iets geniaals verkondigde, ging de hele zaal uit zijn dak. Romney daarentegen had beduidend mindert fans. Gisteren kregen we hier op de universiteit een beroemde gast op bezoek: Bill Clinton! Hij voert campagne voor Obama. Vond het wel heel vet om hem nu in het echt te zien! En ja, hij ziet er precies hetzelfde uit als op tv.


Je zou het bijna vergeten, maar daarnaast ben ik ook nog aan het studeren. Ik heb de afgelopen weken veel midterms gehad. Vandaag had ik de laatste van ronde 1 en jawel, nu heb ik één hele week zonder midterms! Daarna begint de tweede ronde midterms en dan is het nog maar een paar weken tot de finals. Ook ben ik gestart met een nieuw vak, namelijk ‘Academic English’. Dit is op zich wel zwaar, want dit vak is twee avonden in de week, zodat ik nu op maandag-, dinsdag- en woensdagavond vakken volg en dan de rest van de vakken overdag. Maar presentaties in Engels geven is een goede oefening.


Vandaag is het Halloween hier. Of eigenlijk: de afgelopen weken was het Halloween hier en het gaat nog een aantal weken duren. Halloween is een big deal. Het is eigenlijk net als carnaval hier. En het idee dat wij Nederlanders van Halloween hebben, gaat hier niet op. Met Halloween hoef je helemaal geen angstaanjagend kostuum aan te trekken, het belangrijkste is dat het origineel is. En Halloween is zeker goed voor mooie feestjes! Ik heb al verschillende bars getest en de huisfeestjes zijn ook erg leuk.


Verder is het bijna Thanksgiving. En omdat we dan twee dagen geen colleges hebben, gaan we een lang weekend naar Chicago! Dat wordt dus ‘turkey’ eten in Chicago. Vanaf Minneapolis nemen we de bus, die binnen 8 uur in Chicago arriveert. Een korte afstand noemen ze dat hier. Ik ga samen met Antonia (Duitsland), Stian (Noorwegen) en Vaibhav (India). Ook hier kijk ik erg naar uit!


Groetjes Anna

  • 02 November 2012 - 17:30

    Marielle:

    Heey annie,

    Ga je nog wel missen hoor dat die maand langer, maar zou idd de kans zeker niet laten lopen om die mooie reis te gaan maken.
    Je leven daar klinkt als een film, echt bizar.
    Hier alles goed, nog steeds hard aan het werk, maar zodra jij thuis komt heb ik nog even vakantie, dus gaan we zeker afspreken!

    xxx en veel plezier nog verder

  • 02 November 2012 - 23:49

    Elma En Wim:

    Hoi Anna,

    Wat een geweldige plannen en wat een super reis, die jullie gaan maken. wij kunnen ons heel goed voorstellen dat dit een droomreis voor jou en jullie zal worden. wij zijn vet jaloers!!!
    Wat is de charme van Seattle? Waarom beginnen jullie daar? Verder begrijpen we jullie keuzes, maar Las Vegas past niet echt voor het budget van een student.
    Ondertussen zitten wij aan de in elkaar getimmerde kersttafel bij "oom Bert" hoho. De volgende week hebben we samen ook een etentje met de hele familie, maar dit ging bijna niet door door de afwezigheid van Lisa en ms. America. Dus als opa/oom nu hoort dat je nog langer weg blijft zwaait er wat!!
    Met ons gaat het goed, je weet misschien dat Ben weer op de Leygraaf 185 te Oss woont. Samen met Elma, Wim en Frederick. Je zult je afvragen wie is in godsnaam Frederick. Welnu dat is de vierde bewoner van de Leygraaf. Een heuse kater(tje) van 13 weken, een Britse korthaar. Ook Lisa heeft een katertje en die luistert naar de naam Moos. Zo nu ben je weer op de hoogte van de belangrijkste dingen haha.
    Groetjes en geniet van je avontuur daar.

    Elma en Wim.

  • 23 November 2012 - 12:47

    Christa (mam Van Yarima):

    Heey Anna,
    Ik heb al je verhalen en foto's bekeken,super dat je het zo naar je zin hebt,dit word een
    ervaring en belevenis die je heel je leven zal bijblijven.
    Geniet nog van je tijd daar, die is echt zo voorbij,en als je dan weer thuis bent kan iedereen je weer
    schandalig gaan verwennen,en dat is dan ook weer geen slecht vooruitzicht he.
    Groetjes Frank en Christa Gommers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Minneapolis

Anna

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 19871

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Minnesota

Landen bezocht: