Backpacken tussen de beren - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Anna Laarhoven - WaarBenJij.nu Backpacken tussen de beren - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Anna Laarhoven - WaarBenJij.nu

Backpacken tussen de beren

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

03 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Minneapolis


Lieve allemaal,



Leuk dat jullie me allemaal blijven volgen! Ik geniet van alle mailtjes en berichtjes die ik van jullie ontvang!

Het is ongeveer een maand geleden dat ik voor het laatst schreef en ik heb weer aardig wat dingen meegemaakt. Om te beginnen heb ik vandaag mijn eerste ‘midterm’ (tentamen) gemaakt. Dit was voor mijn abnormal psychology class. Het ging goed, dus nu maar hopen op de befaamde A;) Volgende week heb ik weer een ‘midterm’ en een paper die moet worden ingeleverd. Ze houden me hier wel bezig. Iedere week is er wel opdracht die moet worden ingeleverd. Wat wel super fijn is, is dat ze hier een ‘writing center’ hebben waar alle studenten gratis gebruik van mogen maken. Je kan online een afspraak maken en je gaat echt met iemand zitten om je paper te bespreken en te verbeteren. En aangezien het schrijven van een paper in academisch Engels niet het makkelijkste is, kan ik dat goed gebruiken.

Naast studeren zijn hier gelukkig ook nog genoeg andere dingen te beleven. Ik loop nu twee keer in de week hard met Doris (uit Oostenrijk) over de mooie campus, met op de achtergrond de skyline van Minneapolis. En als beloning eten we daarna lekker veel dessert in dining hall van de universiteit. Ook ben ik hier (op de campus) naar prachtig concert van Ben Howard geweest. En het volgende concertkaartje is alweer gekocht, voor het concert van Joshua Radin.

Daarnaast heb ik me opgeven voor een talenprogramma, waarbij ik gekoppeld ben aan een Amerikaanse student die ‘Dutch classes’ volgt aan de University of Minnesota. Dat is heel erg grappig want zij kan zo haar Nederlands verbeteren en ik mijn Engels. Maar wat kostte het me veel moeite om Nederlands met haar te praten de eerste keer! Ik schakelde constant over naar het Engels. Heel raar hoe je zo gewend kan raken aan Engels spreken.

Twee weken geleden heb ik een hiking trip gemaakt in the North Shore. Dat was zo ontzettend cool! De North Shore is een gebied dat tegen Canada aanligt, dus 4,5 uur rijden vanaf Minneapolis. In het gebied ligt ‘Lake Superior’, een enorm groot meer. Zo groot, dat je het kan zien liggen op de wereldkaart. Ik denk dat het groter is dan heel Nederland (en Nederland kan je (ook) maar net zien op de wereldkaart; Dit zorgde trouwens voor veel vermaak onder de andere internationale studenten en Amerikanen). Het gebied waar wij gingen backpacken kan je zeker verstaan onder ‘the middle of nowhere’: honderden kilometers natuur én geen mobiel bereik! We namen onze tenten, kookspullen, filterapparaten voor water, eten en een beetje kleding mee in onze backpacks en wandelden 3 dagen door het prachtige gebied. ’s Nachts moesten we onze spullen met een geur (eten, tandpasta, deodorant) in een boom hangen op een afstandje van het tentenkamp, om geen beren onze kant op te lokken. Ik deed de hiking trip met 2 andere Europeanen en een meisje uit China, de rest van de groep bestond uit Amerikanen. Het was wel duidelijk wie er niet gewend waren aan beren in het wild, want wij als Europeanen faalden hard in onze veiligheidsmaatregelen tegen de beren. Zo is je tanden poetsen en daarna je tandpasta uitspugen in het bos naast de tent, niet een hele goede actie als je ’s avonds je tube tandpasta in een boom moet hangen. Pas later zagen we dat alle Amerikanen hun tandpasta in het kampvuur uitspuugden. Weer wat geleerd. En ik heb ook zeker geleerd hoe je je warm moet aankleden. Want wat was het koud! ’s Nachts vroor het, en ik kan je vertellen: dat is koud in een tent! Vijf lagen kleding was geen uitzondering. Maar wat was het een mooie ervaring! Toch was ik zondagavond ook wel weer heel blij dat ik kon douchen en dat ik niet meer met vijf lagen kleding hoefde te slapen.

Over iets meer dan een weekje komen mijn ouders al deze kant op. Wat gaat de tijd snel! Vind het wel weer heel leuk om ze te zien. En ze hebben toevallig precies de goede periode uitgekozen, want het is hier dan ‘homecoming’. Hoewel ik al aan verscheidene Amerikanen heb gevraagd wat dat nou precies inhoudt, ben ik er nog steeds niet helemaal achter. Wat wel duidelijk is, is dat het één groot feest is – en het belangrijkste evenement tijdens fall semester. Er is dat weekend een grote parade en een hele belangrijke football game. En ik ben wel benieuwd want voor de football game heb ik kaartjes gekocht.

Spreek jullie snel weer!

Anna

Ps Ik zal ook weer wat foto’s toevoegen:)


  • 03 Oktober 2012 - 10:39

    Yarima:

    Hee Anna!

    Hahahahah ik moest zo lachen om je tandpasta verhaal! En Ben Howard gezien, hij is goed he? Verder is het heel herkenbaar wat je schrijft, het geen nederlands meer kunnen praten, god dat is erg he. En het wordt alleen maar erger! haha

    Nog heel veel plezier daar, en we moeten maar eens een keertje gaan skypen!

    Xx

  • 04 Oktober 2012 - 16:41

    Renate:

    Heee Anna, het is zooo raar om je verhalen te lezen... We wonen echt op een andere wereld dan we gewend zijn! Jouw verhalen klinken ook echt super leuk! Nou geniet ervan, want de tijd gaat al veel te snel ! xx vanuit een steeds warmer wordend Kenia!

  • 15 Oktober 2012 - 00:12

    Wim Van Melick (van Elma Hihi):

    He Anna, ik heb net voor het eerst op je site het backpacking verslag gelezen. Wat een geweldige ervaring! Wat zak hij veel geleerd en genoten hebben. Dat is toch een totaal andere wereld, toch. Aan beren had je toch van te voren niet over nagedacht hihi. Anna, wat fijn voor jou dat je hiervoor gekozen hebt! Ben heel trots op je!!
    Veel groetjes van Elma, Ben en Lisa. Doe ook de groetjes aan je vader en moeder, die zijn nu bij je, toch! Bye bye en geniet, he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Minneapolis

Anna

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 19868

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Minnesota

Landen bezocht: